Побудова інклюзивного простору залежить від низки факторів, які мають надати людині безпечні, доступні та рівні можливості в реалізації свого потенціалу та вдосконалення навичок.
Поняття інклюзивності нерозривно пов’язане з вихованням дітей з особливими освітніми потребами (ООП), для яких процес реалізації свого права на освіту напряму залежить від сторонньої додаткової чи постійної підтримки.
Днями за ініціативи Національної асамблеї людей з інвалідністю та ГО «Полтава даун синдром» в Полтаві відбулась зустріч з адвокації соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання, участь у якій взяли фахівці Полтавського обласного центру соціальних служб та Департаменту соціального захисту населення ОВА.
Під час заходу опрацьовано рекомендації щодо спрощення міжвідомчої співпраці інклюзивно-ресурсних центрів, соціальних служб та батьків дітей з ОПП, в тому числі щодо важливості запровадження та розвитку соціальної послуги «асистент дитини».
Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання або «Асистент дитини» надається відповідно до Державного стандарту, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.12.2021 № 718, яка полягає в наданні підтримки в межах освітнього процесу щодо самообслуговування, спілкування, харчування, пересування, забезпечення безпеку та спостереження за станом здоров'я, сприяння проведенню дозвілля та організації денного відпочинку.
Асистент дитини – соціальний робітник, який пройшов спеціальне навчання та отримав відповідний сертифікат. Важливо, що асистент не є учасником освітнього процесу, не є педагогічним працівником та не призначається на посаду керівником закладу освіти.
Експерти, представники ГО «Полтава даун синдром» Марія Остроушко та Ганна Дерій, поділились власним досвідом коректної комунікації з батьками та дітьми, а також основних шляхів ефективного інформування про потребу в соціальній послузі асистент дитини під час інклюзивного навчання.