Порядок обліку внутрішньо переміщених осіб визначений Законом України ,,Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” та Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509 ,,Про облік внутрішньо переміщених осіб”.
Із зазначеним Порядком можна ознайомитися за посиланням:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/509-2014-%D0%BF#Text
У період дії воєнного стану взяття на облік внутрішньо переміщених осіб та видачу довідок забезпечують уповноважені особи територіальної громади або центру надання адміністративних послуг виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
Заява про взяття на облік також може бути подана в електронній формі з використанням мобільного застосунку ,,Портал Дія”.
Подати заяву у такий спосіб може повнолітня або неповнолітня внутрішньо переміщена особа, якій присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків. У разі наявності в такої особи дітей, подання заяви онлайн можливе лише за відображення в електронному вигляді інформації зі свідоцтва про народження дітей.
Для отримання паперової довідки, сформованої за допомогою ,,Порталу Дія”, необхідно звернутись з заявою до органів соціального захисту населення, які мають відповідну технічну можливість видачі довідки, за фактичною адресою проживання (перебування).
Видача дублікату довідки, внесення зміни облікових даних особи/фактичної адреси проживання (перебування) здійснюється органами соціального захисту населення на підставі заяви внутрішньо переміщеної особи.
Довідка діє безстроково, окрім окремих випадків, передбачених законодавством.