
Протягом Національного тижня безбар’єрності в Україні (з 19 по 25 травня) закладами освіти області розміщено на офіційних сайтах матеріали про успішні приклади впровадження безбар'єрності, схем безбар'єрного доступу:
У Демидівському ліцеї Демидівської селищної ради з метою сприяння формуванню в українському суспільстві культури безбар'єрності через підвищення обізнаності та популяризації позитивних прикладів рівності можливостей для всіх презентовано шкільну ресурсну кімнату – простір для розвитку дитини та гармонізації її психоемоційного стану, яка обладнана сенсорними тренажерами, дидактичними і розвитковими матеріалами, іграми для розвитку пам'яті, уваги, мислення, уяви. https://www.facebook.com/share/v/1YibaQ6NGs/
У Кобеляцькому ліцеї №1 під час уроку інклюзії ,,Різні разом! Тут і зараз” говорили про прийняття, повагу та дружбу, діти дізналися, що всі ми різні — за зовнішністю, можливостями, думками, але всі рівні у праві на любов, розуміння та підтримку. Через ігри, щирі розмови діти вчилися бачити не відмінності, а людину поруч.
https://www.facebook.com/share/p/1Zgob3VUrL/?mibextid=wwXIfr
В Андріївському ліцеї Полтавської обласної ради 21 травня 2025 року проведено ,,Годину безбар'єрності” з учнями закладу. Під час якої було обговорено, що безбар’єрність — це комфорт для кожного, незалежно від віку, стану здоров’я чи соціального статусу.
https://www.facebook.com/share/p/1GTax25gq8/?mibextid=wwXIfr
Полтавською академією неперервної освіти ім. М.В. Остроградського надано консультації керівникам закладів освіти, про створення груп/класів з інклюзивним навчанням та надано практичні рекомендації щодо усунення бар'єрів.
Ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти (далі РЦПІО) Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського висвітлено основні поняття та напрями безбар’єрності, доступності, інклюзії, фізичної безбар’єрності, інформаційної безбар’єрності, цифрової безбар’єрності, суспільної та громадянської безбар’єрності, освітньої безбар’єрності, економічної безбар’єрності.
У своїх консультаціях фахівці РЦПІО спираються нам методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо запровадження безбар'єрності освітніх послуг у закладах дошкільної освіти з урахуванням потреб людей з порушеннями мови, слуху, комунікації, руху, батьків із дітьми, людей старшого віку та інших суспільних груп, розроблено в рамках Національної стратегії зі створення безбар'єрного простору в Україні за ініціативи першої леді України Олени Зеленської. (https://mon.gov.ua/static-objects/mon/uploads/public/66d/850/0f5/66d8500f5d232894940546.pdf ).
На сайті Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського розміщено інформацію щодо розвитку мережі інклюзивно-ресурсних центрів та створення ресурсних кімнат в закладах освіти.
Інформація щодо створення і функціонування інклюзивно-ресурсних центрів розміщена на сайті Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського за адресою:
https://sites.google.com/site/irzpolt/ .
Проведено моніторинг та аналіз змін щодо створення ресурсних кімнат в закладах освіти в Полтавській області: у 2023-2024 н.р. в області функціонувало 210 ресурсних кімнат, у 2024-2025 н.р. їх кількість зросла до 214.
Ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського проведено обласний семінар на тему: ,,Ресурсні кімнати в закладах освіти для дітей з особливими освітніми потребами”, в якому взяло участь 163 освітянина області.
Основний меседж даного заходу – це формування інклюзивного, розвивального, мотивуючого до навчання освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами, як основної ідеї при створенні ресурсної кімнати.
Матеріал ,,Подолання бар'єрів, впровадження інклюзивних рішень та рівноцінного сприйняття осіб з особливими освітніми потребами” висвітлено під час проведення:
-семінару ,,Інклюзія. Стратегії навчання, виховання й розвитку осіб підліткового віку з особливими освітніми потребами”
-тренінгу ,,Організація роботи команд психолого-педагогічного супроводу в закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням”
https://pano.pl.ua/spravzhnia-profesijna-komanda-koly-odyn-za-vsikh-i-vsi-za-odnoho/
-семінару-коучингу ,,Особливості організації освітнього процесу осіб із проявами розладів спектра аутизму в умовах інклюзивного навчання”